Het afscheid nadert... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Het afscheid nadert... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Het afscheid nadert...

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

07 Juni 2017 | Curaçao, Curaçao

Vorige week vlogen de dagen weer voorbij. Ik heb maandag tot en met donderdag weer elke ochtend stage gelopen op de basisschool. Maandag ben ik met de hele fam uit eten geweest bij De Heeren (salade dag). Dinsdag ben ik 's middags opgehaald door pap. We zouden die middag een hapje gaan eten bij een Antilliaans restaurant, maar bij aankomst bleken ze net te gaan sluiten. Het toeristische 'Curaçao' boekje bleek niet helemaal te kloppen. Dus maar weer onderweg naar huis; maar we hebben geen supermarkt dichtbij zitten en we hadden geen eten in huis. De enige optie bleek: een heerlijke batido (smoothie met melk) halen bij een tentje langs de weg en vervolgens een heuse Geitenburger eten. Van tevoren was ik er nog wat huiverig over, maar hij smaakte goed. Net een hamburger! Vervolgens weer terug naar het huisje om Zora en papa te verslaan met Klaverjassen (wat ongeveer elke dag gebeurde). 's Avonds waren er huisgenoten aan het eten bij Karakter, dus zij konden mij mooi mee terug nemen. Toen ik in de auto stapte, werd er al gauw begonnen over het feit dat we een kakkerlakken nest in de auto hebben... Super smerig natuurlijk, en je kan ze er niet makkelijk uit krijgen. Hopelijk heeft die kakkerlakken spray geholpen..

Woensdag hebben we weer gegeten met de kookclub. Donderdag ben ik met papa wezen duiken. Het was ontzettend gaaf om (nu redelijk zelfstandig) met pap te gaan duiken. Ik heb mijn duikbrevet hier gehaald, dus ik mocht de GoPro meenemen. En daar zijn hele mooie beelden uit voortgevloeid. Ik zal er binnenkort een mooie compilatie van maken, want hetgeen wat nu nog op me te wachten staat is het afmaken van de film voor de minor. Vrijdag hebben we samen gerelaxed en 's avonds hebben we een hapje gegeten bij Karakter. Ik heb daarna de auto meegenomen en ben wezen kijken bij de Variashow van de Dr. Albert Schweitzerschool (stage school). Er werden door elke klas toneelstukken/zangstukken opgevoerd van het thema Disney. Zo was er The Lion King, 101 dalmatiers, Pinokkio, Pirates of the Caribean en noem het maar op. Het was ontzettend leuk om te zien en de school had er veel werk van gemaakt. Pas achteraf snap ik de stress om de Variashow!

Zaterdagochtend hebben we met een aantal huisgenoten ontbeten bij Scuba Lodge vanwege de laatste dag van Femke. Ik heb haar daar uitgezwaaid en ben weer richting Coral Estate gereden. Ik zat helaas nog zó vol van het ontbijt, dat ik niet mee kon eten bij het Antilliaanse restaurant. Maar dan had ik wel alle rust om aan school te werken. De verslagen (2) zijn inmiddels bijna af, maar aan de film moest ook begonnen worden, aangezien ik deze aankomende donderdag op school moet presenteren. Maar er was een probleem: Windows Movie Maker staat tegenwoordig niet meer standaard op de laptop en kost geld, en het programma wat ik nu gebruik loopt continu vast. Problemen... Hoe ga ik die film afmaken?
Gelukkig kan ik op de laptop van Judith, thanks Juud!, mijn film afmaken. De problemen zijn weer opgelost..

Zondag zijn we naar Shete Boka geweest. Een natuurpark waar het water tegen de rotsen op omhoog knalt. Super gaaf om te zien en echt wel een aanrader om heen te gaan (zie je tenminste nog iets van de natuur op het eiland).

Deze week ben ik alweer begonnen aan mijn laatste stage week. De tijd vliegt nog steeds en blijft vliegen. Verschrikkelijk jammer om afscheid te nemen van de school en het land, maar ik heb hier echt, tot nu toe, een hele mooie tijd gehad. Maandag heb ik lieve tekeningen ontvangen op stage en 's middags had ik mijn laatste sportles op het JJIC (justitiële jeugdinrichting). Ook daar kreeg ik een heel lief boekje met tekeningen en tekst. Ik ben iedereen dankbaar die mij zo ontzettend dankbaar is. Dat geeft een extreme waardering en daar kan ik echt heel blij van worden.

Gister heb ik afscheid genomen van mijn volleybalteam (Stakamahakchi). Ik heb mijn laatste wedstrijd (als libero) gespeeld en die hebben we ook nog eens dik gewonnen. Vandaag heb ik ook mijn laatste stagedag gehad. En daarbij heel veel liefde van iedereen van de school. Vanmiddag heb ik mijn eindpresentatie en morgen zal het eindgesprek met Peter, Linda en Kim plaatsvinden. Het afscheid nadert...

En stiekem vind ik het ook wel weer super leuk om iedereen straks weer te zien in Nederland, maar wat zal ik alles hier op Curaçao gaan missen. Nog even niet aan denken, want ik mag eerst nog een volle week genieten!

Ayo,

Yanissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 1483
Totaal aantal bezoekers 99185

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: