Eind goed, Al goed - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Eind goed, Al goed - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Eind goed, Al goed

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

17 April 2017 | Curaçao, Curaçao

Afgelopen week heb ik mijn laatste stagedagen voor de paasvakantie gehad. Dinsdagmiddag viel de bijles uit, omdat de kinderen geen huiswerk meer hadden in verband met de paasviering. Judith en ik twijfelden daarom geen moment en pakten de auto naar het strand. Na een dagje bakken op het strand, zijn we 's avonds met een aantal huisgenoten The Alley in gegaan om onze laatste stagedag te vieren. Bij The Alley betaal je 15 gulden entree (€7,50) en daarvoor krijg je een beker die je een uur lang onbeperkt kan laten vullen met drank. Als je genoeg en goedkoop wil drinken, dan moet je hier dus zijn.

Rond 00.00 lag ik eindelijk lekker te slapen, werd er ineens op mijn deur gebonkt: "SOS YANISSA, SOS YANISSA!" Ik schrik wakker en ren met mijn slaaphoofd naar mijn deur. Wat blijkt: Dany en Eva staan voor de deur met een door hen genoemd "noodgeval". "Ehh Yanis, ik ben mijn sleutel kwijt dus ik ga bij Dany slapen, kan ik heel misschien jouw extra matras gebruiken, zodat ik kan slapen vannacht?" Goed, uiteraard Eva, die mag je zeker lenen. We zijn tenslotte huisgenoten. Woensdagochtend bleek overigens dat de sleutel van Eva gewoon op de picknick tafel lag: eind goed, al goed.
Woensdagochtend had ik met groep 5 een heerlijk paasontbijt. De papa's en mama's hadden flink hun best gedaan om de lekkerste Curaçaose lekkernijen op tafel te krijgen. Daarna heb ik spelletjes gespeeld met de kinderen, en toen was het alweer tijd om te gaan.
Het was namelijk tegen half 1 en ik zou mama en Carl ophalen van het vliegveld (13.10). Thuis was er vooraf nog wat stress: de moeder van Julia zou om 12.15 landen en vloog met hetzelfde vliegtuig.. Huh? Goed, uiteindelijk bleek het toch 13.10 te zijn en rond 13.45 kwamen ze de aankomsthal in gerend. Heel fijn om ze weer te zien, terwijl ik niet het idee heb dat het bijna 2,5 maand geleden is dat ik ze in reallife heb gezien!
Vervolgens heb ik ze ons huis laten zien en konden ze een duik nemen in ons zwembad (het was erg warm!), en daarna heb ik ze naar hun hotel gebracht. 's Avonds zijn we samen gaan eten en daarna konden ze heerlijk hun slaap inhalen. Ik ben nog met een aantal huisgenoten naar Cabana geweest. De vakantie moest namelijk ingeluid worden volgens Justi en Selina. Prima avondje, de afterparty was beter.

Donderdag een heel lui dagje gehad, maar donderdagavond weer met huisgenoten naar Club 1850 geweest. In de happy hour haal je hier mixdrankjes voor 2 gulden (€1 dus).. En dan gaat het bij iedereen hard. Maar uiteindelijk een hele mooie avond gehad en toen ik thuis kwam ben ik op het dak beland. Daar heb ik heerlijk liggen dutten en liggen genieten van het mooie uitzicht. Dat is voor herhaling vatbaar..

Vrijdag zou ik samen met mama en Carl naar het strand gaan. Na een half uur dwalen, smsen, appen en bellen kon ik ze niet vinden en kwam ik gelukkig een huisgenootje tegen. Daar heb ik toen een paar uurtjes mee op het strand gechillt. Bij thuiskomst vertelden m'n huisgenoten dat mama en Carl hier net geweest waren om te zeggen dat ze de weg kwijt geraakt waren, uiteindelijk bij Tugboat waren beland én dat hun mobiel leeg was. Ze zouden nu naar Zanzibar gaan.... Oké, top. Ik liet het daarbij en ben 's middags naar Chill (happy hour) gegaan om met wat huisgenoten te beachvolleyballen en een drankje te doen. Uiteindelijk kwam ik daar mama en Carl tegen: eind goed al goed.
Vrijdagavond stond de locobus gepland waar we in jaren 90 style verkleed in moesten staan. Als afterparty weer een gezellig huisfeest/poolparty gehad... Ik val hier bijna om van het vele feesten. Maar goed: het is vakantie, dus dan mag het.

Zaterdag heb ik heerlijk ontbeten met een aantal vriendinnen uit het huis bij Scuba Lodge. Vervolgens ben ik met mama en Carl naar het strand gereden en hebben we op Mambo beach gelegen. 's Avonds zijn we weer met huisgenoten naar Zanzibar gegaan (vaste prikkie).
Vandaag hebben Justi en ik onze tweede duik gedaan (in het zwembad). De volgende (en laatste drie) duiken zullen weer in de zee plaatsvinden. Nu al zin in... Daarna ben ik samen met mam en Carl uiteten geweest bij 'O Porto'. Als je er ooit nog eens bij in de buurt bent, dan zou ik daar gaan eten!
Inmiddels ben ik ook alweer over de helft hier op het mooie Curaçao (ik heb er vandaag 10 weken op zitten, en heb er nog maar 9 te gaan..) Wat gaat de tijd toch snel :-(
Gister hadden mama en Carl het er nog over om een familie huisje te kopen op Curaçao. Zou leuk zijn; mocht er een stemming komen: ik stem er in ieder geval mee in!

Ayo,
Yanissa

  • 17 April 2017 - 15:59

    Agaath:

    Wat heerlijk om te lezen dat alles steeds goed afloopt.
    En op het dak naar de mooie sterrenhemel en het uitzicht kijken...jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 99184

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: