Eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

19 Februari 2017 | Curaçao, Willemstad

Wauw, wat een indrukken heb ik deze week weer gehad! Mijn eerste stageweek was een feit: ik heb deze week lesgegeven op de Dr. Albert Schweitzerschool aan de groepen 3 tot en met 8. En dat is wel weer even een stapje terug in vergelijking met het Voortgezet Onderwijs. Deze week stond in het teken van kennismaken, dus ik heb vooral kennismakingsspelletjes gespeeld. Het contact met de kinderen is ook al erg goed. Het zijn stuk voor stuk echt schatjes! Wel moet ik even wennen aan de manier van het geven van onderwijs. De docenten zijn best wel bot tegen de kinderen: ze worden snel boos, maar de kinderen luisteren wel echt heel goed. Ze spreken altijd met twee woorden: "Goedemorgen juf, ja juf", enz. Ze zijn totaal niet onbeschoft en heel erg aanhankelijk: ze houden van een knuffel of een aai over de bol. In Nederland doen de kinderen dat niet zo snel...

Afgelopen dinsdag werd dat bevestigd. Op Curaçao 'vieren' ze namelijk Valentijnsdag. In Nederland is het één grote commerciële bende, maar op Curaçao is het gewoon echt een feestdag. De kinderen komen normaal in 'uniform' (groene polo) naar school, maar ze mochten dinsdag in het rood of roze komen. Maar goed, wat heb je aan Valentijnsdag, als je geen Valentijn hebt? Nou ik heb de allerleukste Valentijnsdag ooit gehad. Een leerling uit groep 8 kwam al rennend naar me toe op het schoolplein. Ze knuffelde me en zei "Happy Valentine's day juf Yanissa", en dat om 7.00 's ochtends. Mijn dag kon niet meer stuk, wat een schatje!

Woensdagavond heb ik voor het eerst een volleybalwedstrijd gespeeld hier. Nu mag ik dus gewoon zeggen dat ik een 'international' ben. Best wel cool toch. Wat zal Dames 3 blij met mij zijn. Even afwachten of ik daadwerkelijk beter wordt van het volleyballen op Curaçao, want afzeggen voor de training of wedstrijd is hier heel normaal. Maar goed, ik hou het in ieder geval een beetje bij...

Verder ben ik veel met de meiden geweest. Samen gegeten, samen het strand op en in het weekend zijn we naar de happy hours op het strand geweest. Super gezellig natuurlijk, want er zijn veel Nederlandse studenten en je leert ze steeds sneller kennen.

De muggen doen uiteraard nog steeds hun werk. Het record van aantal muggenbulten staat nu op 55. Echt super fijn dat ze mijn bloed zo lekker vinden, ik hoop dat ze het allemaal niet overleven.

Verder heb ik besloten om ergens anders te gaan wonen, namelijk in het studentenhuis waar de meiden wonen. Ik hoop dat ik me daar meer thuis ga voelen dan waar ik nu zit. Ik ben nu de hele dag bij de meiden, dus het is zinvol om daar te gaan wonen. Dus ik ga zelfs verhuizen op Curaçao...

Die eerste stageweek ging dus ook weer super snel. Er zijn alweer twee weken voorbij, en ik hoop dat ik de aankomende weken steeds meer zal gaan zien van Curaçao! :)

Ayo!!
Yanissa

  • 19 Februari 2017 - 19:55

    Dianne :

    Leuk om te lezen Yanis. Fijn dat je bij de meiden gaat wonen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 99222

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: