Laatste vakantieweekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Laatste vakantieweekje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Laatste vakantieweekje

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

30 April 2017 | Curaçao, Curaçao

De laatste van de drie vakantieweken zit er alweer bijna op... Dinsdag begint school weer en dat betekent dat ik nog 5,5 week gymles ga geven. Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn motivatie wel een klein beetje is gedaald, doordat ik drie weken vakantie heb gehad. Maar ik denk dat als ik dinsdag weer op het veld sta, dat ik er dan weer net zoveel zin in heb als voor de vakantie! Ook begint dan weer het geven van bijles en het verzorgen van sportlessen op het JJIC.

Goed, afgelopen maandag heb ik een chill dagje gehad. In de avond ben ik uit eten geweest bij Restaurant De Heeren. Op maandag is het daar "salade dag" en kan je voor de helft van de prijs (12 gulden = 6 euro) een hele goede salade eten. Voor herhaling vatbaar dus en als je nog naar Curaçao gaat, zou ik daar zeker een hapje gaan eten!
Dinsdagochtend ben ik met Julia, Femke en Cees gaan surfen. Ik had dat al drie jaar niet meer gedaan, maar ik geloofde er wel in... Dat had ik beter niet kunnen doen. Na de derde golf dat ik kopje onder ging en gedesoriënteerd was onder water wilde ik naar de kant met surfplank. Vervolgens hoor ik drie keer achter elkaar: "YANIS!". Thanks Cees, ik ben je nog steeds dankbaar dat ik niet nóg drie golfen over mij heen heb gehad! Uiteindelijk ben ik maar even op het strand gaan zitten en heb ik gekeken hoe goed mijn huisgenoten de golfen pakten. De volgende keer dus eerst maar weer een lesje volgen op wat kleinere golfen.

Afgelopen woensdag zijn Femke, Selina en ik met zijn drieën naar Karakter geweest. Wat een prachtig strand is dat: echt een helderblauwe zee en je kan er ontzettend goed relaxen. Ook had ik daar een redelijke wifiverbinding en heb ik dus weer kunnen Skypen met opa, oma, Peter, Agaath, Kay en Bodine! Super leuk :)
's Avonds was het tijd voor de Kookclub. Samen met Justi, Dany, Milou, Roeland en Luuk hebben we de Kookclub opgericht, en we koken daarbij in tweetallen één keer in de week voor elkaar. Super gezellig dus en ook gewoon heel praktisch. Daarna zijn we met de hele bende van de Telamonstraat 43 naar Madero om Koningsnacht te vieren. De hele avond Nederlandse muziek, terwijl je met je blote voeten in het zand staat te dansen: dat is toch wel een hele ervaring. Het was een mooie avond, en we hebben lang uitgeslapen donderdag. Donderdag was het dus Koningsdag en hebben we eerst een rondje over de markt gelopen in Punda. Het was natuurlijk bloedheet (30 graden) en daarom zochten we verkoeling op het terras. We zijn daarna even terug gegaan naar Café De Tijd waar we hebben genoten van het feestgedruis en zijn daarna uit eten geweest bij Hemingway, omdat het de laatste avond was van Koen. Bij terugkomst bleek alles gesloten te zijn en zijn we nog even naar een club geweest, maar dat was ook niet veel soeps. Helaas, ik denk dat Koningsdag in Nederland toch écht beter is, dus dat mag ik volgend jaar weer met mijn lieve vrienden en vriendinnen in Barneveld vieren :)

Vrijdag heb ik wat voor school kunnen doen en ben ik thuisgebleven. Ook wel een keer verstandig. Ik heb 's avonds allemaal mooie deurposters met namen erop gemaakt voor een aantal huisgenoten. Ik denk dat ik er maar geld voor ga vragen, want het kost hopi veel tijd.. Maar ik vind het leuk om te doen, dus dan is het natuurlijk minder erg!

We hebben ook nog een klein probleem met onze auto. De autoverhuurder wil dat wij 1350 gulden aan schade gaan betalen, omdat wij, volgens hem, zoveel gulden aan schade hebben gemaakt. Daarnaast pleegt hij fraude, omdat hij rekeningen opstelt die wij moeten betalen, terwijl er nog niets is gerepareerd. Een heel gezeik verder met de verhuurder, en hij wil nog steeds niet naar ons luisteren. Gelukkig hebben Selina, Laura en ik 'rechtsbijstand' in onze reisverzekering en hebben we er maar een jurist op gezet. Prima, als het zo moet, dan kan dat ook. Kost hem waarschijnlijk de meeste schade uiteindelijk.. Oh en wij gaan een andere auto uitzoeken, want dat gezeik willen we niet hebben hier!

Zaterdagochtend ben ik met Thijs, Roeland, Luuk en Lindsay even de markt op geweest. We hebben allemaal een hangmat gekocht voor 30 gulden (15 euro). Echt bizar, want in Nederland krijg je ze niet voor die prijs. Misschien moet ik nu wel papa en Connie lief aankijken om eventueel een extra koffer mee te nemen, zodat mijn spullen allemaal terugkomen. Al die cadeautjes die ik straks voor iedereen mee ga nemen kost natuurlijk veel gewicht én ruimte in de koffer. Maar dat zie ik dan allemaal wel :) Toen ik thuiskwam moest ik nog een interview typen. Ik ben geïnterviewd door een sportkrant hier op Curaçao (Wega di Bala) over volleybal, mijn stageperiode hier en over het leven op Curaçao als "makamba". Ik ben benieuwd wanneer ik hem in de krant kan vinden, maar dan neem ik die ook zeker mee naar huis..

Zaterdagmiddag ben ik met huisgenoten naar Springbreak (festival) geweest en zijn we daarna doorgereden naar Zanzibar. Onderweg bleek dat er een ongeluk was gebeurd waar een huisgenoot van ons bij was betrokken. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar beide inzittenden hadden wel dood kunnen zijn. Ik blijf het gevaarlijk vinden dat iedereen hier met alcohol op rijdt en dat riemen hier niet vast worden gemaakt.

Vandaag is het alweer zondag en ben ik weer lekker aan het relaxen. Lesvoorbereidingen maken, minoropdrachten maken: het hoort er helaas ook bij!

Heel veel liefs uit Curaçao.

Ayo,

Yanissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 99190

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: