Schildpadden, dolfijnen & een tweede kampioenschap - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Schildpadden, dolfijnen & een tweede kampioenschap - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Schildpadden, dolfijnen & een tweede kampioenschap

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

23 April 2017 | Curaçao, Curaçao

Afgelopen week heb ik nog een half weekje met mama en Carl gehad. Maandag zijn we naar playa Grandi gegaan om te snorkelen met schildpadden. Het was weer een mooie ervaring, en vooral om dat met hen te doen. Daarna zijn we naar Jaanchies gegaan om leguaan te eten. Dat is hjer natuurlijk een hele happening: Jaanchies is het enige restaurant op Curaçao waar je (legaal) leguaan kunt eten. En het smaakte prima. Vooral alle botjes die je eruit moest kluiven waren lekker.. Maar goed. Het smaakt een beetje naar kip, en dus is het prima om te eten.
Daarna zijn we doorgereden naar de Grote Knip, een prachtig stukje strand met een heldere blauwe zee. Hier hebben we gechillt en kwam ik mijn huisgenoten tegen waarmee ik ben terug gereden.

Dinsdag zijn we naar The Piratebay geweest. Ook een prachtig strandje waar we heerlijk gelegen hebben. Aan het eind van de dag zijn we naar Scuba Lodge gereden en hebben we heerlijk gedineerd, een echte aanrader! Woensdagochtend was dan wel echt het hoogtepunt van de vakantie met mama en Carl. Mama en ik zijn samen met dolfijnen gaan zwemmen bij de Dolphin Academy. Wat een geweldige dieren, ik ben echt helemaal verliefd!! Ze zingen, spetteren, geven kusjes en draaien rondjes. Het is echt geweldig om dat een keertje mee te maken! Daarna hebben we nog heerlijk geluncht bij Hemingway, en daarna was het helaas tijd om de koffers te pakken. Ik heb ze naar het vliegveld gebracht. Ook op zo'n moment merk je dat de tijd vliegt. Ik vond het erg jammer om ze weg te brengen, maar omdat ik weet dat ik het hier goed heb en de tijd zo snel gaat voelt het (gelukkig) minder lastig dan toen ik op Schiphol stond.

Donderdag en vrijdag heb ik relaxte dagen gehad. Als klap op de vuurpijl is mn teampie (SSS D3) kampioen geworden in Nederland!! Ik heb het (deels) live kunnen volgen en het was echt super leuk! Ik ben dus eigenlijk 2x kampioen in 1 seizoen: dat is ook best een prestatie toch? Mooie teamfoto's zijn gemaakt (inclusief ik op de telefoon) en ik heb er hier ook zeker een drankje op gedronken.

Zaterdag was het weer tijd om te duiken. We hadden twee duiken ingepland (van 8.30-17.00). We zijn wezen duiken bij Boka Simon en bij Snake Bay. Tussendoor hebben we geluncht bij Scuba. Net voor de lunch kwam de mededeling dat we het examen tijdens de lunch moesten maken. "Eh, oké.. Maar het is al twee weken geleden dat we het hebben geleerd". Niet denken, gewoon doen.. Dus wij hebben dag examen gemaakt en we hebben hem gelukkig gehaald, waardoor we nog maar 1 duik hoefden te doen (zondag). Vandaag hebben we dus onze laatste duik gedaan bij Tugboat en nu hebben Justi en ik ons papiertje binnen. Wij mogen nu (zelfstandig) naar max. 18 meter diepte duiken, dus we gaan hier vast nog mooie dingen tegenkomen!!

Deze week staan er ook weer leuke dingen op het programma. Helaas is het alweer de laatste week vakantie en dat betekent dat er dus ook echt wel wat gedaan moet worden voor school. Maar dat komt later wel... Alles is hier namelijk te relaxed..

Ayo!
Yanissa

  • 23 April 2017 - 21:54

    Caroline:

    En ja wat waren die schilpadden super om te zien en zo groot! Maar het meest bijzondere was echt zwemmen met de dolfijnen. Zo bijzonder om met ze te spelen ze duiken met je mee als je onder water ging. En ja, ze doet het goed daar voelt zich helemaal thuis. Als het niet snel genoeg gaat onderweg met de auto dan toetert ze zich een weg door de meute haha.
    We hebben het heerlijk gehad en we kunnen er weer een tijdje op teren. over 8 weken ben je al weer terug..

    Liefs,

    mams

  • 24 April 2017 - 11:46

    Opa En Oma:

    Wij vinden het erg fijn dat je zo geniet van je tijd opCuracao De foto met die dolfijn was erg leuk.Wij wensen je nog een mooie tijd . Groeten en een knuffel van ons . doei!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 99209

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: