Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

11 April 2017 | Curaçao, Curaçao

Afgelopen week heb ik weer een drukke maar leuke week achter de boeg gehad. Maandagochtend begon met stage, waarna ik 's middags nog les heb gegeven op het JJIC: de jeugdgevangenis. De kinderen worden inmiddels al iets minder gemotiveerd en je merkt dat ze het samen spelen ontzettend lastig vinden. Daarom wil ik daar graag mee aan de slag.
Dinsdagmiddag en donderdagmiddag heb ik weer bijles gegeven, wat af en toe best wel 'saai' is. Je zit drie uur aan een tafeltje en af en toe vraagt een leerling je om hulp. Verder zit je zelf voor je uit te staren of moet je bijvoorbeeld een kind helpen die nog niet bekwaam is met de Nederlandse taal. In zo'n geval is het best lastig om dingen uit te leggen en dan merk ik toch dat mijn geduld me soms in de steek laat. Maar ach, het contact maken met de kinderen is erg leuk en het is voor een goed doel! Helaas heb ik dinsdag en donderdag niet kunnen trainen, maar dankzij die rust was ik nu wel inzetbaar tijdens de kampioenswedstrijd van zondagavond.

Vrijdag ben ik een dagje naar het strand geweest met als afsluiting Chill, Wet & Wild en een gezellige avond bij ons thuis met huisgenoten. Zaterdag ochtend ben ik samen met Selina en Justi begonnen aan ons duikbrevet. Under the sea, under the sea... Het was zo leuk! We volgen de Open Water Dive Course bij Scuba Lodge en hopen na 5 lessen ons duikbrevet in ontvangst te nemen. Het duiken was ontzettend gaaf en echt een aanrader om te doen!! Er was een videograaf mee die opnames heeft gemaakt van onze duik en van de mooie onderwaterwereld die wij hebben gezien. Helaas is die video natuurlijk weer veel te duur, maar dankzij Mandy en Daan kan ik tijdens mijn volgende duik een GoPro meenemen (super thanks ♥).

Zaterdagavond hadden we een Après-ski party op het strand - mét een sneeuwmachine - wat wil je nog meer?! Zo is een après-ski party veel beter dan in een veel te warm kroegje... Hier kan ik wel aan wennen.
Gisteren moest ik natuurlijk weer fit zijn voor de grote dag: het kampioenschap lag in onze handen! Ik heb 's middags lekker aan het zwembad gelegen, daarna nog even een drankje gedaan bij Chill om vervolgens om 19.00 te knallen tijdens de kampioenswedstrijd tegen Shuatanari. En dat was mooi: zij zijn met 3-0 van het veld geslagen en wij waren dus binnen no-time kampioen. En er gaat weer een extra souvenir mee naar huis, want de gouden medaille is "in the pocket"! Daarna hebben we met het hele team, een deel van het publiek en de sponsor bij onze trainer thuis een hapje en een drankje gedaan. Ik ben super blij dat ik het kampioenschap waar ik in Nederland niet bij kan zijn, hier alsnog kan vieren. Een ervaring die ik nooit ga vergeten.
Bij thuiskomst bleken mijn huisgenoten een afterparty te hebben geregeld bij ons thuis na hun bootfeest. Ik kon dus nog even genieten van een plons in het zwembad om mijn kampioenschap te vieren: bedankt Telamonsters.

Vandaag heb ik stage gehad en heb ik weer lesgegeven op het JJIC. Vanavond ben ik met huisgenoten naar de bioscoop geweest: voor 5 gulden (€2,50, moeten ze in Nederland ook aanschaffen!!!) zijn we naar Beauty & The Beast geweest. Wij zijn inmiddels zo gewend aan de Curaçaose cultuur dat we gewoon een kwartier later aan komen kakken in de bioscoop. Maar dat mag de pret niet drukken.. Als afsluiter hebben we nog een drankje gedaan op het terras en nu is het tijd om te slapen. Aankomende week staan er weer leuke dingen op het programma. Morgen heb ik nog gewoon stage en moet ik 's middags bijles geven, maar woensdagochtend ga ik paasontbijten met groep 5 en 's middags mag ik mama en Carl ophalen van het vliegveld!! Zin an, want dan kan ik ze mijn leven laten zien hier! Vervolgens heb ik 3 heerlijke weken vakantie, waar ik optimaal van ga genieten (luxeleventje).

Ondertussen mis ik ook wel wat van het leventje thuis: in Zwolle feest iedereen gewoon door en mis ik Feniks stiekem wel een beetje. Daarnaast mis ik mijn vriendinnen en familie in Barneveld ook een beetje, omdat ik dit zo graag met jullie zou willen meemaken. Vooral die filmpjes van het nummer Rampeneren zijn geweldig om terug te zien op video. Ben blij dat jullie nog aan me denken.. En natuurlijk mijn volleybalteam: ik baal zo erg dat ik er niet bij kan zijn, maar aan de andere kant heb ik gelukkig wel een mooi seizoen gehad met jullie!

Op dit moment zit ik op de helft van mijn stageperiode en dat vind ik best bijzonder. Ik heb het idee dat de tijd hier 10× zo snel gaat dan wanneer ik in Nederland zit (ze zeggen ook wel "Time flies when you're having fun"). Nou bij deze: de tijd vliegt hier echt voorbij. Voor je het weet is het alweer juni en moet ik mijn koffers pakken. Maar daar wil ik liever nog niet over nadenken!

Ayo,
Yanissa

Tags: Curaçao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 99211

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: