Stage en feestjes met Telamonsters - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu Stage en feestjes met Telamonsters - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yanissa Gijsbertse - WaarBenJij.nu

Stage en feestjes met Telamonsters

Door: Yanissa

Blijf op de hoogte en volg Yanissa

13 Maart 2017 | Curaçao, Willemstad

Een dagje later dan gepland, maar daar is ie dan toch. Mijn 5e week op het mooie Curaçao is helaas alweer voorbij.

Vorige week maandag begonnen mijn eerste buiten gymlessen op de dr. Albert Schweitzer school. Ik geef les in drie activiteiten bij de drie kwartierslessen en ik geef klassikale activiteiten bij de half uurslessen. Maandag begon ik met zesbal (handbal), voetbal bowlen en touwtje springen. De leerlingen waren weer heerlijk enthousiast waardoor ik een aantal goede lessen heb kunnen draaien. Peter (stage beoordelaar) is tijdens mijn les aan groep 8 komen kijken en heeft mijn les geobserveerd, gewaardeerd en geëvalueerd. Daar kwam 'een dikke voldoende' uitrollen, dus lekker zo doorgaan. Maandagavond ben ik met twee huisgenoten hutspot wezen eten bij restaurant Wilhelmina. Wat voelde ik me even gelukkig met Hollandse pot!! Daarna zijn we doorgereden naar de bioscoop met een aantal meiden.

Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik  's ochtends naar stage gegaan en heb ik 's middags aan schoolopdrachten gewerkt en aan het zwembad gelegen. Een paar vrij rustige dagen waren dus wel even lekker.
Vrijdagochtend ik weer stage, en 's middags had ik een afspraak op het JJIC. Dat is de Justitiële Jeugdinrichting op Curaçao, waar ik samen met Rainer twee uur per week 'sport' aan ga bieden. Mijn eerste bijbaantje is dus binnen. Ik ga sport geven aan 8 meiden die in de Open Inrichting zitten. Dit zijn meiden die te maken hebben gehad met (seksueel) misbruik of heel veel problemen hadden op school. Daarnaast gaan we sport geven aan (nu) vier jongens van de gesloten inrichting. Zij hebben te maken gehad met overvallen en andere ernstige misdrijven, waardoor ze nu in een jeugdgevangenis zitten. Best een uitdaging en hopi spannend, maar ik heb er heel veel zin in!

Vrijdagmiddag ben ik met huisgenoten naar Chill geweest om het Happy Hour weer mee te pakken. Het leuke daaraan is dat je je leerlingen gewoon tegen komt bij het happy hour en dat ouders van leerlingen super geïnteresseerd in je zijn. Vanaf Chill zijn we doorgegaan naar het volgende happy hour bij Wet and Wild en 's avonds hadden we een super gezellig huisfeest. Beerpong hebben we net niet gewonnen, maar dat mag de pret niet drukken.

Zaterdag overdag ben ik weer een beetje bijgebruind en 's avonds was het weer tijd voor Zanzibar. Mijn huisgenootje Femke en ik kwamen er achter dat we ontzettend veel op elkaar lijken: allebei afstuderende aan de ALO als docent bewegingsonderwijs, we houden van tuinbroeken, dragen graag Adidas slippers (en het liefst met sokken in de slippers) en we hebben precies dezelfde tandenborstel. Dolle boel dus weer in huis. Zaterdagavond weer veel te hard gelachen met mijn huisgenoten. Gelukkig hebben we de filmpjes nog.
Zondag hebben we heerlijk gerelaxt aan het zwembad en 's avonds had ik een volleybal wedstrijd. Voor het eerst in vier jaar ben ik niet ingezet als libero, maar als diagonaal. Super tof om dat ook weer een keer te hebben gedaan, maar in Nederland blijf ik het liefst gewoon lekker op m'n favoriete plekje. Dames 3 staat trouwens na het verlies van vorige week zaterdag weer eerste (dankzij winst afgelopen donderdag) en ik ben zo trots. Ik duim zo hard om kampioen te worden en ik verwacht dan een heel mooi shirtje opgestuurd te krijgen ;-) (HINT!)

Ik blijf genieten van elke dag!

Ayo,
Yanissa

  • 13 Maart 2017 - 21:00

    Nico:

    Die zon iedere keer lijkt me echt naar

  • 13 Maart 2017 - 23:51

    Anne:

    Dat shirtje gaat er komen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanissa

Bon dia! Leuk dat je op deze pagina bent beland! Hier kan je mijn reisverhalen over Curaçao lezen. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan posten, zodat je een goed beeld krijgt bij wat ik eigenlijk allemaal doe op Curaçao! Ayó, Yanissa ♥

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 99181

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Curaçao

Landen bezocht: